Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, opdrachten en overeenkomsten van Innerchanges. Van deze Algemene Voorwaarden afwijkende bedingen en overeenkomsten zijn uitsluitend rechtsgeldig indien en voor zover Innerchanges die afwijking schriftelijk heeft bevestigd.
Definities
In deze Algemene Voorwaarden gelden de volgende definities:
Innerchanges: ieder natuurlijke persoon of rechtspersoon die in opdracht van of onder verantwoordelijkheid van Innerchanges werken in het kader van de uitoefening van zijn beroep een training/opdracht/traject met een opdrachtgever overeenkomt.
Training/opdracht/traject: Het verrichten van diensten op het gebied van trainingen, therapie, coaching en inspiratie.
Doelgroepmarkt Innerchanges: Innerchanges onderscheid 2 doelgroep markten, de zakelijke markt en de particuliere markt. De opdrachtgever kan een privé persoon uit de particuliere markt zijn of een bedrijf uit de zakelijke markt. Voor de particuliere markt geldt dat alle tarieven inclusief BTW zijn, voor de zakelijke markt geldt dat alle tarieven exclusief BTW zijn.
Opdrachtgever: De opdrachtgever welke een aanvraag indient en/of akkoord gaat met een offerte voor een opdracht/traject op het gebied van coaching, therapie of een gewenste, op maat gemaakte of aangeboden, training bij Innerchanges voor hem/haar zelf of een organisatie die dit doet voor een of meerdere van haar werknemers.
Opdrachtgevertarief: Het tarief dat Innerchanges aan de opdrachtgever in rekening brengt per dagdeel/opdracht/uur/training zoals overeengekomen en eventueel nadien aangepast conform opdracht en voorwaarden.
Vrijblijvendheid offertes
Alle offertes van Innerchanges zijn vrijblijvend.
Aanmelding voor training/opdracht/traject
Aanmeldingen kunnen mondeling, per e-mail of per telefoon plaatsvinden en worden in volgorde van binnenkomst behandeld. Een overeenkomst komt tot stand door de schriftelijke aanvraag per e-mail of door de aanmelding per telefoon of door de mondelinge toezegging van de opdrachtgever. Alle overeenkomsten en offertes worden op maat gemaakt. Alle prijzen zijn in euro’s en daar waar aangegeven inclusief of exclusief de wettelijk vereiste BTW.
Vertrouwelijkheid
Innerchanges hecht veel waarde aan vertrouwen en geheimhouding. Op basis hiervan verplicht zij zich tot geheimhouding van alle gegevens welke zij in het kader van de uitvoering van overeenkomst met de opdrachtgever of van derden in opdracht van de opdrachtgever ontvangt, zulks indien en voor zover de vertrouwelijkheid van deze gegevens geheimhouding naar algemene normen redelijkerwijs vereist. Persoonlijke informatie en ervaringen tijdens de trainingen of opdrachten/trajecten zijn strikt vertrouwelijk, tenzij alle partijen gezamenlijk anders afspreken.
Ethische code
Bepalingen t.a.v. gezondheid en psychisch welzijn
Opdrachtgever verklaart dat tijdens deelname aan training/opdracht/traject de opdrachtgever in goede gezondheid is en fysiek en mentaal in staat fysieke, mentale en psychologische oefeningen te doen. Deelname aan een oefening of toepassing van een methode, door Innerchanges en haar medewerkers of door opdrachtgever zelf, is geheel vrijwillig en voor volledige verantwoording van de opdrachtgever.
Innerchanges werkt niet met opdrachtgevers die gebruik maken van: overmatig veel alcohol of drugs en/of psychiatrische aandoeningen hebben waarbij plotselinge aanvallen of andere ernstige negatieve reacties kunnen voorkomen of waarvan dit bekend is, tenzij training/opdracht/traject onder verantwoordelijkheid van een arts of psychiater gebeurt.
De opdrachtgever dient van tevoren te melden dat een dergelijke reactie mogelijk is. Innerchanges is nimmer aansprakelijk voor schade ontstaan door het nalaten van verstrekking van deze informatie. Innerchanges heeft niet de intentie medische behandelingen te vervangen. Indien opdrachtgever wordt behandeld door een reguliere arts, wordt geadviseerd deze behandelingen gewoon voort te zetten.
Uitsluiting van/vertrek uit training/opdracht/traject
Innerchanges behoudt zich het recht voor opdrachtgevers die door hun gedrag of aan de andere kant het normale verloop van de training/opdracht/traject belemmeren of bemoeilijken, gelet op het belang van de overige aanwezigen, van verdere deelneming aan de training/opdracht/traject uit te sluiten.
Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de verplichte deelnamekosten onverlet. Wanneer de opdrachtgever besluit om tijdens de activiteit op eigen initiatief te vertrekken, is hij/zij dit verplicht te melden aan Innerchanges en is restitutie van het totale bedrag voor training/opdracht/traject uitgesloten.
Aansprakelijkheid
De resultaten van toepassing en het gebruik van de door Innerchanges geleverde diensten zijn afhankelijk van velerlei factoren die buiten Innerchanges haar invloed liggen. Ofschoon de opdracht door Innerchanges naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap worden uitgevoerd, kan Innerchanges derhalve geen garantie geven met betrekking tot de resultaten van de door haar geleverde diensten. Innerchanges en haar trainers zijn op geen enkele wijze aansprakelijk te stellen voor hetgeen de deelnemer na de training of sessie met de opgedane kennis doet.
Innerchanges is tegenover de opdrachtgever slechts aansprakelijk voor schade ten gevolge van ernstige tekortkomingen in de uitvoering van de opdracht, voor zover deze vermeden hadden kunnen worden, indien de zorgvuldigheid, deskundigheid en het vakmanschap waarop in de gegeven opdrachtsituatie gerekend mocht worden, in acht waren genomen. In geen geval zal deze aansprakelijkheid van Innerchanges voor nadelige gevolgen van eventuele tekortkomingen verder strekken dan het bedrag van de voor haar desbetreffende diensten verschuldigde honoraria, bij opdrachten met een langere looptijd verder beperkt tot het over de laatste twee maanden verschuldigde honorariumgedeelte.
Betalingen opdrachten/trajecten
Betaling van facturen en declaraties, exclusief alle trainingen, dienen te geschieden binnen 1 maand na factuurdatum. Bij in gebreke stelling van betaling binnen de gestelde termijn van 1 maand dient de opdrachtgever er voor zorg te dragen dat het verschuldigde bedrag als nog zo spoedig mogelijk wordt voldaan tot een maximum van 1 maand later dan de oorspronkelijke uiterlijke betaaldatum, tenzij expliciet anders aangegeven of schriftelijk overeengekomen. In deze periode zal er een herinnering die binnen 14 dagen betaald dient te worden en een aanmaning die ook binnen 14 dagen betaald dient te worden, verstuurd zijn.
Na in gebreke stelling van betaling en de verstreken termijn van 2 maanden is Innerchanges genoodzaakt ter inning van het haar verschuldigde. rechtskundige bijstand en een incassobureau in te schakelen. Alle daarvoor gemaakte kosten, zowel buitenrechtelijk, gerechtelijk als de kosten voor het incassobureau, zullen door de opdrachtgever aan haar moeten worden vergoed.
Betalingen van trainingen
Na akkoord voor de overeenkomst/offerte van een, op maat gemaakte of aangeboden, training door Innerchanges dient opdrachtgever 10% aan te betalen van de totaalprijs. Voor aanvang van de training dient opdrachtgever het totale bedrag te hebben voldaan, tenzij expliciet anders aangegeven of schriftelijk overeengekomen. Het verschuldigde bedrag dient op de rekening van Innerchanges te zijn bijgeschreven met vermelding van naam van de deelnemer(s), het factuurnummer en naam van de training, tenzij anders is overeengekomen of aangegeven.
Bij in gebreke stelling van betaling dient de opdrachtgever er voor zorg te dragen dat het verschuldigde bedrag als nog zo spoedig mogelijk wordt voldaan tot een maximum van 1 maand later dan de oorspronkelijke uiterlijke betaaldatum, tenzij expliciet anders aangegeven of schriftelijk overeengekomen. Indien Innerchanges genoodzaakt is ter inning van het haar verschuldigde rechtskundige bijstand in te roepen, zullen alle daarvoor gemaakte kosten, zowel buitenrechtelijk als gerechtelijk, door de opdrachtgever aan haar moeten worden vergoed. Kortingen voor vroege inschrijving gelden alleen indien het verschuldigde bedrag voor de in de kortingsregeling genoemde datum op de rekening van Innerchanges is bijgeschreven of anders overeengekomen is voldaan. Indien de training door onvoorziene omstandigheden geen doorgang kan vinden, wordt de reeds door de opdrachtgever verrichte betaling, met in acht neming van aftrek van de administratiekosten gerestitueerd. De administratiekosten zijn 10% van het verschuldigde totaalbedrag door de opdrachtgever aan Innerchanges.
Annuleringsvoorwaarden
Indien de opdrachtgever een training/opdracht/traject eerder dan 14 dagen voor de start van een training/opdracht/traject annuleert, dan wordt het verschuldigde bedrag minus 10% annuleringskosten van het totaalbedrag gerestitueerd. Annuleert de opdrachtgever minder dan 14 dagen voor aanvang van een training/ opdracht/traject, dan is hij het volledige bedrag verschuldigd zoals overeengekomen, tenzij de opdrachtgever voor een plaatsvervanger kan zorgen zodat geplande opdracht/traject wel doorgang kan vinden. Annuleringen van meerdaagse trainingen, van 2 dagen of langer, kan tot uiterlijk een maand voor aanvang van de training en de opdrachtgever verplicht zich alleen wel tot betaling van 10% annulerings-kosten van de totaalprijs. Vindt annulering plaats bij minder dan 30 dagen voor aanvang van de training, dan is de opdrachtgever het volledige bedrag verschuldigd zoals overeengekomen.
Vervanging docenten en trainers
Het is Innerchanges toegestaan docenten of trainers te vervangen door gelijkwaardige docenten of trainers. Dit zal uitsluitend in dringende gevallen en bij hoge uitzondering gebeuren.
Verantwoordelijkheid voor schade
De opdrachtgever, de uitvoerende partij die fysiek deelneemt, is verantwoordelijk voor de schade die hij/zij aanricht aan bezittingen van de overige deelnemers en (docenten en trainers van) Innerchanges of de gebouwen en/of faciliteiten waar de training gehouden wordt.
Intellectueel eigendom
Alle door Innerchanges aan de opdrachtgever, in het kader van de uitvoering van de opdracht/traject, ter beschikking gestelde materialen waarop intellectueel eigendomsrecht mogelijk is, blijven, behoudens uitdrukkelijk schriftelijk andersluidende overeenkomst, haar eigendom. De opdrachtgever erkent en respecteert deze rechten door het aangaan van een opdracht/traject met Innerchanges dan wel door het verstrekken van een opdracht/traject, en verplicht zich deze materialen niet door te (laten) leveren, ter inzage of ter beschikking aan derden te stellen dan wel te gebruiken in welke vorm en op welke wijze dan ook, niet dan na schriftelijke toestemming van Innerchanges.
Copyright
Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de website, waaronder begrepen de teksten, afbeeldingen, vormgeving, foto´s, beeld- en/of geluidsmateriaal, formats, software, merken en domeinnamen, berusten bij Innerchanges. Niets van deze website mag worden vermenigvuldigd, gekopieerd, gereproduceerd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, film of op welke andere wijze dan ook door derden, zonder voorafgaande uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Innerchanges.
Disclaimer
De inhoud van deze site is met de grootst mogelijke zorg samengesteld.
Opgaven en specificaties betreffende afmeting, capaciteit, prestaties of resultaten, die voorkomen in afbeeldingen, tekeningen, catalogi, prijscouranten, nieuwsbrieven, websites, reclamemateriaal e.d. worden bij benadering verstrekt en binden Innerchanges niet. Innerchanges is niet aansprakelijk voor invoer-, zet- en drukfouten.
Innerchanges aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de inhoud van websites waarnaar of waarvan met een hyperlink of anderszins wordt verwezen. Innerchanges aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de rechtshandelingen en/of het beleid van haar externe dienstverleners. Innerchanges garandeert niet dat aan haar toegezonden e-mails of andere elektronische berichten tijdig worden ontvangen en verwerkt en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor gevolgen van het niet of te laat ontvangen of verwerken daarvan. Voorts zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Bij strijdigheid tussen hetgeen in deze algemene voorwaarden is bepaald en in deze disclaimer, prevaleren de algemene voorwaarden.
Geschillen
Op alle met Innerchanges gesloten overeenkomsten is Nederlands recht exclusief van toepassing. Alle geschillen, die ontstaan naar aanleiding van met Innerchanges gesloten overeenkomsten of deze Algemene Voorwaarden, zullen, voor zover niet anders door de wet dwingend is voorgeschreven, bij uitsluiting zijn onderworpen aan het oordeel van het bevoegde recht in de plaats van vestiging van Innerchanges.
Nieuwe wetgeving
Vanwege de wet op de telecommunicatie mogen bedrijven niet zomaar een mailing sturen. Innerchanges stuurt alleen berichten aan degenen die op een of andere wijze ooit meer informatie hebben gevraagd of waarmee ooit een persoonlijk contact is geweest. U kunt te allen tijde laten weten dat u deze niet meer wilt ontvangen, door een email te retourneren aan [email protected] met “Verzoek tot afmelden”. Persoonsgegevens worden nooit aan derden verstrekt.
Handelsregister KvK Gooi-, Eem- en Flevoland nr. 50777106
Innerchanges © 2010-2021 All Rights Reserved
Algemene levering- en betalingsvoorwaarden– Webshop powered bij Innerchanges
Innerchanges prefereert het persoonlijke en menselijke contact met haar klanten waardoor Innerchanges hoopt dat deze voorwaarden zo min mogelijk nodig zullen zijn. Deze voorwaarden zijn echter wel ten alle tijden van toepassing tenzij anders overeen gekomen.
Artikel 1. Toepasselijkheid
Artikel 2. Aanbiedingen/overeenkomsten
Artikel 3. Prijzen en betalingen
Artikel 4. Levering
Artikel 5. Eigendomsvoorbehoud
Artikel 6. Intellectuele en industriële eigendomsrechten
Artikel 7. Reclames en aansprakelijkheid
Innerchanges
Roggeveld 15
3764 ZA Soest
Retourgoederen worden uitsluitend vergoed indien deze ongebruikt en in de originele verpakking terug komen. Tevens dient de retourzending door de klant voldoende te zijn gefrankeerd. Het aankoopbedrag wordt, onder aftrek van eventueel gemaakte kosten, binnen 14 dagen gecrediteerd en zo nodig retour gestort op de rekening waarvan het afkomstig is. De kosten van de retourzending zullen door Innerchanges niet worden vergoed.
Artikel 8. Bestellingen/communicatie
Artikel 9. Persoonsgegevens
Artikel 10. Overmacht
Artikel 11. Diversen
Artikel 12. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, evenals op deze voorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland.
Innerchanges © 2010-2021 All Rights Reserved
Algemene Voorwaarden – Webshop Innerchanges.nl
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van Innerchanges
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de klant tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de klant en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van Innerchanges bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Klachtenregeling
Artikel 17 – Geschillen
Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Artikel 2 – Identiteit van Innerchanges
Innerchanges (hierna te noemen; Innerchanges);
Roggeveld 15, 3764 ZA Soest;
Telefoonnummer: 06-44116706
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 50777106
Btw-identificatienummer: NL001654857B31
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij producten:
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
Artikel 7 – Verplichtingen van de klant tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de klant en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van Innerchanges bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Innerchanges kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als Innerchanges dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging:
Verlenging:
Duur:
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Klachtenregeling
Artikel 17 – Geschillen
Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de klant zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de klant op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
[ geografisch adres Innerchanges]
[ faxnummer Innerchanges, indien beschikbaar]
[ e-mailadres of elektronisch adres van Innerchanges]
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroept/herroepen*
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, digitale verkopen, opdrachten en overeenkomsten van de Praktijk voor Innerchanges (hierna te noemen; Innerchanges). Van deze Algemene Voorwaarden afwijkende bedingen en overeenkomsten zijn uitsluitend rechtsgeldig indien en voor zover Innerchanges die afwijking schriftelijk heeft bevestigd.
Definities
In deze Algemene Voorwaarden gelden de volgende definities:
Innerchanges: ieder natuurlijke persoon of rechtspersoon die in opdracht van of onder verantwoordelijkheid van Innerchanges werken in het kader van de uitoefening van zijn beroep een training/opdracht/traject met een opdrachtgever overeenkomt.
Digitale verkopen, (Jaar)training/opdracht/ traject: Het verrichten van diensten op het gebied van trainingen, therapie, coaching en inspiratie.
Doelgroepmarkt Innerchanges: Innerchanges onderscheid 2 doelgroep markten de zakelijke markt en de particuliere markt. De opdrachtgever kan dus een privé persoon uit de particuliere markt zijn of een bedrijf uit de zakelijke markt. Voor de particuliere markt geldt dat alle tarieven inclusief BTW zijn, voor de zakelijke markt geldt dat alle tarieven exclusief BTW zijn.
Opdrachtgever: De opdrachtgever welke een aanvraag indient en/of akkoord gaat met een offerte voor een opdracht/traject op het gebied van coaching, therapie of een gewenste, op maat gemaakte of aangeboden, training bij Innerchanges voor hem/haar zelf of een organisatie die dit doet voor een of meerdere van haar werknemers.
Opdrachtgevertarief: Het tarief dat Innerchanges aan de opdrachtgever in rekening brengt per dagdeel/opdracht/uur/training zoals overeengekomen en eventueel nadien aangepast conform opdracht en voorwaarden.
Vrijblijvendheid offertes
Alle offertes van Innerchanges zijn vrijblijvend.
Aanmelding voor opdrachten/trajecten
Aanmeldingen kunnen mondeling, digitaal via webshop, per e-mail of per telefoon plaatsvinden en worden in volgorde van binnenkomst behandeld. Een overeenkomst komt tot stand door de schriftelijke aanvraag per e-mail, digitale verkoop of door de aanmelding per telefoon of door de mondelinge toezegging van de opdrachtgever. Alle overeenkomsten en offertes worden op maat gemaakt. Alle prijzen zijn in euro's en daar waar aangegeven inclusief of exclusief de wettelijk vereiste BTW.
Vertrouwelijkheid
Innerchanges hecht veel waarde aan vertrouwen en geheimhouding op basis hiervan verplicht zij zich tot geheimhouding van alle gegevens welke zij in het kader van de uitvoering van overeenkomst met de opdrachtgever of van derden in opdracht van de opdrachtgever ontvangt, zulks indien en voor zover de vertrouwelijkheid van deze gegevens geheimhouding naar algemene normen redelijkerwijs vereist. Persoonlijke informatie en ervaringen tijdens de trainingen of opdrachten/trajecten zijn strikt vertrouwelijk, tenzij alle partijen gezamenlijk anders afspreken.
Ethische code
Bepalingen t.a.v. gezondheid en psychisch welzijn
Opdrachtgever verklaart dat tijdens deelname aan training/opdracht/traject de opdrachtgever in goede gezondheid is en fysiek en mentaal in staat fysieke, mentale en psychologische oefeningen te doen. Deelname aan een oefening of toepassing van een methode, door Innerchanges en haar medewerkers of door opdrachtgever zelf, is geheel vrijwillig en voor volledige verantwoording van de opdrachtgever.
Innerchanges werkt niet met opdrachtgevers die gebruik maken van: overmatig veel alcohol of drugs en/of psychiatrische aandoeningen hebben waarbij plotselinge aanvallen of andere ernstige negatieve reacties kunnen voorkomen of waarvan dit bekend is, tenzij training/opdracht/traject onder verantwoordelijkheid van een arts of psychiater gebeurt.
De opdrachtgever dient van tevoren te melden dat een dergelijke reactie mogelijk is. Innerchanges is nimmer aansprakelijk voor schade ontstaan door het nalaten van verstrekking van deze informatie. Innerchanges heeft niet de intentie medische behandelingen te vervangen. Indien opdrachtgever wordt behandeld door een reguliere arts, wordt geadviseerd deze behandelingen gewoon voort te zetten.
Uitsluiting van/vertrek uit training/opdracht/traject
Innerchanges behoud zich het recht voor opdrachtgevers die door hun gedrag of aan de andere kant het normale verloop van de training/opdracht/traject belemmeren of bemoeilijken, gelet op het belang van de overige aanwezigen, van verdere deelneming aan de training/opdracht/traject uit te sluiten.
Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de verplichte deelnamekosten onverlet. Wanneer de opdrachtgever besluit om tijdens de activiteit op eigen initiatief te vertrekken, is hij/zij dit verplicht te melden aan Innerchanges en is restitutie van het totale bedrag voor training/opdracht/traject uitgesloten.
Aansprakelijkheid
De resultaten van toepassing en het gebruik van de door Innerchanges geleverde diensten zijn afhankelijk van velerlei factoren die buiten Innerchanges haar invloed liggen. Ofschoon de opdracht door Innerchanges naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap worden uitgevoerd, kan Innerchanges derhalve geen garantie geven met betrekking tot de resultaten van de door haar geleverde diensten. Innerchanges en haar trainers zijn op geen enkele wijze aansprakelijk te stellen voor hetgeen de deelnemer na de training of sessie met de opgedane kennis doet.
Innerchanges is tegenover de opdrachtgever slechts aansprakelijk voor schade ten gevolge van ernstige tekortkomingen in de uitvoering van de opdracht, voor zover deze vermeden hadden kunnen worden, indien de zorgvuldigheid, deskundigheid en het vakmanschap waarop in de gegeven opdrachtsituatie gerekend mocht worden, in acht waren genomen. In geen geval zal deze aansprakelijkheid van Innerchanges voor nadelige gevolgen van eventuele tekortkomingen verder strekken dan het bedrag van de voor haar desbetreffende diensten verschuldigde honoraria, bij opdrachten met een langere looptijd verder beperkt tot het over de laatste twee maanden verschuldigde honorariumgedeelte.
Betalingen opdrachten/trajecten
Betaling van facturen en declaraties, exclusief alle trainingen, dienen te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. Bij in gebreke stelling van betaling binnen de gestelde termijn van 14 dagen dient de opdrachtgever er voor zorg te dragen dat het verschuldigde bedrag alsnog zo spoedig mogelijk wordt voldaan tot een maximum van 1 maand later dan de oorspronkelijke uiterlijke betaaldatum, tenzij expliciet anders aangegeven of schriftelijk overeengekomen.
Indien Innerchanges genoodzaakt is ter inning van het haar verschuldigde rechtskundige bijstand in te roepen, zullen alle daarvoor gemaakte kosten, zowel buitenrechtelijk als gerechtelijk, door de opdrachtgever aan haar moeten worden vergoed.
Betalingen van trainingen
Na akkoord voor de overeenkomst/offerte van een, op maat gemaakte of aangeboden, training/opdracht door Innerchanges dient opdrachtgever 10% aan te betalen van de totaalprijs. Voor aanvang van de training dient opdrachtgever het totale bedrag te hebben voldaan, tenzij expliciet anders aangegeven of schriftelijk overeengekomen. Het verschuldigde bedrag dient op de rekening van Innerchanges te zijn bijgeschreven met vermelding van naam van de deelnemer(s), het factuurnummer en naam van de training, tenzij anders is overeengekomen of aangegeven.
Bij in gebreke stelling van betaling dient de opdrachtgever er voor zorg te dragen dat het verschuldigde bedrag alsnog zo spoedig mogelijk wordt voldaan tot een maximum van 1 maand later dan de oorspronkelijke uiterlijke betaaldatum, tenzij expliciet anders aangegeven of schriftelijk overeengekomen. Indien Innerchanges genoodzaakt is ter inning van het haar verschuldigde rechtskundige bijstand in te roepen.
Zullen alle daarvoor gemaakte kosten, zowel buitenrechtelijk als gerechtelijk, door de opdrachtgever aan haar moeten worden vergoed. Kortingen voor vroege inschrijving gelden alleen indien het verschuldigde bedrag voor de in de kortingsregeling genoemde datum op de rekening van Innerchanges is bijgeschreven of anders overeengekomen is voldaan. Wanneer de training door onvoorziene omstandigheden geen doorgang kan vinden. Wordt de reeds door de opdrachtgever verrichte betaling, met in acht neming van aftrek van de administratie en annuleringskosten gerestitueerd. De administratiekosten zijn 10% van het verschuldigde totaalbedrag door de opdrachtgever aan Innerchanges. De annuleringskosten zijn 10% van het verschuldigde totaalbedrag door de opdrachtgever aan Innerchanges.
Annuleringsvoorwaarden
Indien de opdrachtgever een training/opdracht/traject eerder dan 14 dagen voor de start van een training/opdracht/traject annuleert, dan wordt het verschuldigde bedrag minus 10% annulerings en administratie kosten van het totaalbedrag gerestitueerd. Annuleert de opdrachtgever minder dan 14 dagen voor aanvang van een training/ opdracht/traject, dan is hij het volledige bedrag verschuldigd zoals overeengekomen, tenzij de opdrachtgever voor een plaatsvervanger kan zorgen zodat geplande opdracht/traject wel doorgang kan vinden.
Annuleringen van meerdaagse trainingen, van 2 dagen of langer, kan tot uiterlijk twee maand (zestig dagen) voor aanvang van de training en de opdrachtgever verplicht zich alleen wel tot betaling van 10% annulerings- en 10 % administratie kosten van de totaalprijs. Vindt annulering plaats bij minder dan 30 dagen voor aanvang van de training, dan is de opdrachtgever het volledige bedrag verschuldigd zoals overeengekomen.
Vervanging docenten en trainers
Het is Innerchanges toegestaan docenten of trainers te vervangen door gelijkwaardige docenten of trainers. Dit zal uitsluitend in dringende gevallen en bij hoge uitzondering gebeuren.
Verantwoordelijkheid voor schade
De opdrachtgever, de uitvoerende partij die fysiek deelneemt, is verantwoordelijk voor de schade die hij/zij aanricht aan bezittingen van de overige deelnemers en (docenten en trainers van) Innerchanges of de gebouwen en/of faciliteiten waar de training gehouden wordt.
Intellectueel eigendom
Alle door Innerchanges aan de opdrachtgever, in het kader van de uitvoering van de opdracht/traject, ter beschikking gestelde materialen waarop intellectueel eigendomsrecht mogelijk is, blijven, behoudens uitdrukkelijk schriftelijk andersluidende overeenkomst, haar eigendom. De opdrachtgever erkent en respecteert deze rechten door het aangaan van een opdracht/traject met Innerchanges dan wel door het verstrekken van een opdracht/traject, en verplicht zich deze materialen niet door te (laten) leveren, ter inzage of ter beschikking aan derden te stellen dan wel te gebruiken in welke vorm en op welke wijze dan ook, niet dan na schriftelijke toestemming van Innerchanges.
Copyright
Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de website, waaronder begrepen de teksten, afbeeldingen, vormgeving, foto´s, beeld- en/of geluidsmateriaal, formats, software, merken en domeinnamen, berusten bij Innerchanges. Niets van deze website mag worden vermenigvuldigd, gekopieerd, gereproduceerd en/of openbaar worden gemaakt door middel van druk, fotokopie, film of op welke andere wijze dan ook door derden, zonder voorafgaande uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Innerchanges.
Disclaimer
De inhoud van deze site is met de grootst mogelijke zorg samengesteld.
Opgaven en specificaties betreffende afmeting, capaciteit, prestaties of resultaten, die voorkomen in afbeeldingen, tekeningen, catalogi, prijscouranten, nieuwsbrieven, websites, reclamemateriaal e.d. worden bij benadering verstrekt en binden Innerchanges niet. Innerchanges is niet aansprakelijk voor invoer-, zet- en drukfouten.
Innerchanges aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de inhoud van websites waarnaar of waarvan met een hyperlink of anderszins wordt verwezen. Innerchanges aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de rechtshandelingen en/of het beleid van haar externe dienstverleners. Innerchanges garandeert niet dat aan haar toegezonden e-mails of andere elektronische berichten tijdig worden ontvangen en verwerkt en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor gevolgen van het niet of te laat ontvangen of verwerken daarvan. Voorts zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Bij strijdigheid tussen hetgeen in deze algemene voorwaarden is bepaald en in deze disclaimer, prevaleren de algemene voorwaarden.
Geschillen
Op alle met Innerchanges gesloten overeenkomsten is Nederlands recht exclusief van toepassing. Alle geschillen, die ontstaan naar aanleiding van met Innerchanges gesloten overeenkomsten of deze Algemene Voorwaarden, zullen, voor zover niet anders door de wet dwingend is voorgeschreven, bij uitsluiting zijn onderworpen aan het oordeel van het bevoegde recht in de plaats van vestiging van Innerchanges.
Nieuwe wetgeving
Onlangs is de nieuwe wet op telecommunicatie ingegaan. Dit houdt onder meer in dat bedrijven niet zomaar een mailing mogen sturen. Innerchanges stuurt alleen berichten aan degenen die op een of andere wijze ooit meer informatie hebben gevraagd of waarmee ooit een persoonlijk contact is geweest. U kunt te allen tijde laten weten dat u deze niet meer wilt ontvangen, door een email te retourneren aan [email protected] met "Verzoek tot afmelden". Persoonsgegevens worden nooit aan derden verstrekt.
Handelsregister KvK Gooi-, Eem- en Flevoland nr. 50777106
Innerchanges © 2010 - 2024 All Rights Reserved
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van Innerchanges
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de klant tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de klant en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van Innerchanges bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Klachtenregeling
Artikel 17 – Geschillen
Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Artikel 2 – Identiteit van Innerchanges
Innerchanges (hierna te noemen; Innerchanges);
Roggeveld 15, 3764 ZA Soest;
Telefoonnummer: 06-44116706
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 50777106
Btw-identificatienummer: NL001654857B31
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij producten:
Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:
Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
Artikel 7 – Verplichtingen van de klant tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de klant en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van Innerchanges bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Innerchanges kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als Innerchanges dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging:
Verlenging:
Duur:
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Klachtenregeling
Artikel 17 – Geschillen
Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de klant zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de klant op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Bijlage I: Modelformulier voor herroeping
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
[ geografisch adres Innerchanges]
[ faxnummer Innerchanges, indien beschikbaar]
[ e-mailadres of elektronisch adres van Innerchanges]
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroept/herroepen*
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
Innerchanges prefereert het persoonlijke en menselijke contact met haar klanten waardoor Innerchanges hoopt dat deze voorwaarden zo min mogelijk nodig zullen zijn. Deze voorwaarden zijn echter wel ten alle tijden van toepassing tenzij anders overeen gekomen.
Artikel 1. Toepasselijkheid
Artikel 2. Aanbiedingen/overeenkomsten
Artikel 3. Prijzen en betalingen
Artikel 4. Levering
Artikel 5. Eigendomsvoorbehoud
Artikel 6. Intellectuele en industriële eigendomsrechten
Artikel 7. Reclames en aansprakelijkheid
Innerchanges
Roggeveld 15
3764 ZA Soest
Retourgoederen worden uitsluitend vergoed indien deze ongebruikt en in de originele verpakking terug komen. Tevens dient de retourzending door de klant voldoende te zijn gefrankeerd. Het aankoopbedrag wordt, onder aftrek van eventueel gemaakte kosten, binnen 14 dagen gecrediteerd en zo nodig retour gestort op de rekening waarvan het afkomstig is. De kosten van de retourzending zullen door Innerchanges niet worden vergoed.
Artikel 8. Bestellingen/communicatie
Artikel 9. Persoonsgegevens
Artikel 10. Overmacht
Artikel 11. Diversen
Artikel 12. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, evenals op deze voorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland.
Innerchanges © 2010-2024 All Rights Reserved
Abonnement | Een regeling, waarbij een eenmalige of periodieke betaling wordt gedaan, welke gedurende een bepaalde periode recht geeft op onbeperkte gebruikmaking van een leeraanbod |
Afstandsonderwijs | Vorm van onderwijs, waarbij docent en u niet gelijktijdig persoonlijk aanwezig zijn. |
Contactonderwijs | Vorm van onderwijs met directe interactie tussen docent of trainer en student of cursist. |
Niet-formeel onderwijs | Onderwijs dat niet gereguleerd wordt door specifieke onderwijswetgeving. |
Onderwijs | Onderwijs, opleiding, cursus en/of training, zowel afstandsonderwijs, contact onderwijs als onderwijs in de vorm van een abonnement. |
Overeenkomst | Een overeenkomst, zoals bedoeld in artikel 2 lid 1. |
Overeenkomst op afstand | Een overeenkomst die tussen de ondernemer en u wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand. |
Opstartkosten | De kosten die een opleider ten behoeve van de uitvoering van de Jaartraining, cursus of workshop, of studieovereenkomst vooraf heeft gemaakt. Een opleider maakt altijd opstartkosten voor u. Deze kosten zijn: administratiekosten, IT-kosten, marketingkosten, personeelskosten; huren training locatie; toezending van en opvolging op de door student in te sturen of aan te leveren documenten waaronder de onderwijsovereenkomst, intake formulier en afspraken & persoonlijke verklaring afspraken; indien van toepassing afname van een intaketoets en/of voeren van een intakegesprek; plannen en het samenstellen van de groepsindeling lesroosters en werving en planning van de docenten; specifieke voorlichting/informatievoorziening; het verspreiden van informatiemateriaal; administratieve verwerking van de inschrijving; mogelijk opzetten van studentendossier; het mogelijk opzetten en inrichten van de studentaccount, mits van toepassing in de online leeromgeving; de voorbereidingen voor en uitvoering van de eventuele introductie; gerelateerde uitgaven zoals porto, online licentiekosten, kosten voor intaketoetsen, informatiemateriaal etc.) Of andere kosten voor zover een opleider deze kan aantonen. Natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die een educatieve dienst van de ondernemer afneemt. |
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de ondernemer en u met betrekking tot een educatieve dienst, zowel betreffende formeel onderwijs als niet-formeel onderwijs.
Opleiding is korter dan 1 studiejaar | Opleiding is 1 studiejaar of langer dan 1 studiejaar | |
Annuleren tot 2 maanden voor aanvang | 10% van de overeengekomen prijs onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal* | 10% van de overeengekomen prijs voor alleen het komend studiejaar en onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal* |
Annuleren tussen 2 maanden en 1 maand voor aanvang | 20% van de overeengekomen prijs onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal* | 20% van de overeengekomen prijs voor alleen het komend studiejaar en onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal* |
Annuleren tussen 1 maand en 2 weken voor aanvang | 30% van de overeengekomen prijs onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal* | 30% van de overeengekomen prijs voor alleen het komend studiejaar en onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal* |
Annuleren minder dan 2 weken voor aanvang | 50% van de overeengekomen prijs onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal* | 50% van de overeengekomen prijs voor alleen het komend studiejaar onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal* |
Tussentijdse beëindiging | Bij tussentijdse beëindiging 50% (als opstartkosten) van de overeengekomen prijs onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal, plus de kosten van het reeds gevolgde onderwijs, ongeacht of u aanwezig was bij deze bijeenkomst(en). De totale kosten zijn nimmer hoger dan de overeengekomen prijs. De kosten van het reeds gevolgde onderwijs worden in beginsel als volgt vastgesteld: •Bij opleiding lopend over het jaar: de kosten naar rato van het aantal maanden/dagen waarin de opleiding is gevolgd inclusief de lopende maand. •Bij opleiding verdeeld in blokken: de kosten van de afgeronde blokken/modules vermeerderd met de kosten van de module(s)/het blok (de blokken) die ten tijde van de tussentijdse beëindiging worden gevolgd. | Bij tussentijdse beëindiging 50% (als opstartkosten) van de overeengekomen prijs voor alleen het lopende studiejaar onder aftrek van nog niet ontvangen studiemateriaal, plus de kosten van het reeds gevolgde onderwijs ongeacht, of u aanwezig was bij deze bijeenkomst(en). De totale kosten zijn nimmer hoger dan de overeengekomen prijs. De kosten van het reeds gevolgde onderwijs worden in beginsel als volgt vastgesteld: •Bij opleiding lopend over het hele jaar: de kosten naar rato van het aantal maanden waarin de opleiding is gevolgd inclusief de lopende maand. •Bij opleiding verdeeld in blokken: de kosten van de afgeronde blokken/modules vermeerderd met de kosten van de module(s)/het blok (de blokken) die ten tijde van de tussentijdse beëindiging worden gevolgd.* |
Het aangeboden cursusmateriaal is uitsluitend bedoeld voor persoonlijk gebruik. Op alle door ondernemer verstrekte zaken, zoals boeken, proefexamens, readers en software rusten auteursrechten van de ondernemer of van derden. De in dit artikel bedoelde zaken mogen niet zonder nadrukkelijk voorafgaande toestemming van de ondernemer worden vermenigvuldigd, openbaar gemaakt en/of op andere wijze ter kennis van derden worden gebracht of aan derden worden verstrekt, zowel gedurende de looptijd van de opleiding als nadien. Het is ook niet toegestaan het materiaal in gewijzigde vorm openbaar te maken of onder eigen naam te gebruiken zonder schriftelijke toestemming van de ondernemer. De copyright/ eigendomsrechten op de cursus berusten volledig bij de ondernemer.
U bent in verzuim vanaf het verstrijken van de betalingsdatum. De ondernemer zendt na het verstrijken van die datum een kosteloze betalingsherinnering en geeft u de gelegenheid binnen 14 dagen, na ontvangst van deze betalingsherinnering alsnog te betalen.
Gedurende de behandeling van een klacht of geschil conform het in artikel 15 en 16 bepaalde, zal de ondernemer het in rekening brengen van rente en incassokosten opschorten.
Voor zover de ondernemer toerekenbaar tekortschiet en u daardoor schade lijdt, is de aansprakelijkheid van de ondernemer voor schade die niet het gevolg is van letsel-, dood- of zaakschade, beperkt tot vergoeding van slechts directe schade. De aansprakelijkheid van de ondernemer voor letsel-, dood- of zaakschade wordt niet uitgesloten of beperkt. De aansprakelijkheid strekt zich uit tot personen in dienst van de ondernemer, dan wel aan personen die door hem zijn aangesteld voor de uitvoering van de overeenkomst.
Door u verstrekte informatie wordt door de ondernemer, diens personeel en/of voor hem werkzame personen vertrouwelijk behandeld. De ondernemer conformeert zich aan de geldende privacywetgeving.
(betaling klachtengeld, ontvangst ingevuld en ondertekend vragenformulier en eventuele depotstorting), van één van de volgende situaties sprake is:
Bepalend voor deze laatste situatie is de datum waarop de bedrijfsbeëindiging in het Handelsregister is ingeschreven of een eerdere datum, waarvan Innerchanges aannemelijk kan maken dat de bedrijfsactiviteiten feitelijk zijn beëindigd.
Innerchanges zal deze Algemene Voorwaarden slechts wijzigen mits zij dit noodzakelijk acht.
Innerchanges © 2010-2024 All Rights Reserved